IN AMINTIRE SI NADEJDE

Matei 26,26
A. Cand citim Matei 26,26-30, descoperim doua memoriale importante cinstite de Domnul si de ucenicii Sai.
1. Ei au luat Pastele:
a. Celebrand eliberarea Israelului din vechime din robia egipteana – Ex. 13,1-15.
b. in vremea aceea, Dumnezeu a nimicit pe toti primii nascuti ai Egiptului, crutand viata primilor nascuti ai lui Israel.
2. Domnul nostru a instituit Pastele cel nou, numit „Cina Domnului”:
a. 1 Cor. 11,23-28.
b. Ioan 13,1-17.
B. in amintire si nadejde
1. Un memorial
a. Despre moartea Domnului nostru – „Pentru ca ori de cate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta, vestiti moartea Domnului” – 1 Cor. 11,26.
b. El a murit din pricina pacatelor noastre – 1 Cor. 15,3; Rom. 14,9; 2 Cor. 5,14.15.
c. El a murit pentru cei fara Dumnezeu – Rom. 5,6.
d. El a murit pentru noi toti – 2 Cor. 5,14.
2. Privind inainte cu nadejde:
a. „Vestiti moartea Domnului, pana va veni El” – 1 Cor. 11,26.
b. Observam astfel ca Cina Domnului este o reamintire permanenta despre faptul ca Isus va veni din nou – „pana va veni El” .
c. Speranta noastra cu privire la viitor se axeaza pe evenimentul celei de-a doua veniri a lui Hristos, Domnul nostru. – Tit 2,13.
d. Cea de-a doua venire a lui Hristos este marcata de doua evenimente importante:
(1) Prima inviere – Ioan 5,28.29.
(2) Cei care au parte de prima inviere primesc darul nemuririi – 1 Cor. 15,50-58; 1 Tes. 4,14-17; Ioan 5,28.29.
e. Aceste aspecte confera o semnificatie dubla serbarii ceremonialului Sfintei Cine, atat prin elementul retrospectiv cat si prin cel profetic!
3. „Faceti lucrul acesta, spre pomenirea Mea” .
a. Domnul nostru cunoaste limitele noastre omenesti.
b. Serviciul divin al Sfintei Cine este destinat sa intareasca.
C. Cine trebuie sa ia Cina Domnului si cum trebuie sa procedeze
1. Idei eronate:
a. Cina cu caracter separat – exista unele grupari care celebreaza acest gen de comuniune, rezervand dreptul de participare la acest memorial numai de aceeasi convingere.
b. Altii declara „Daca am simtamantul ca sunt pregatit iau parte la serviciul divin, altfel nu” .
2. Cateva ganduri care ar trebui sa ne schimbe optica:
a. Toti cei care cred ca Hristos a murit pentru ei ar trebui sa ia parte la acest serviciu divin.
b. Nici un israelit nu era exclus de la sarbatoarea Pastelor. – Ex. 13,1-30.
c. Hristos a murit pentru toti si tocmai din acest motiv nu avem in nici un fel dreptul de interdictie asupra cuiva care doreste sa ia parte la Cina Domnului.
d. Toti cei care revendica faptul ca pacatele lor sunt sterse prin sangele lui Hristos, trebuie sa manance Pastele Domnului.
3. Cum trebuie sa ne infatisam la masa Domnului?
a. Trebuie ca slujbasii bisericii sa examineze fiecare persoana care decide sa ia parte la Cina Domnului?
b. Pavel spune „fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi” – 1 Cor. 11,28.
c. Ce anume presupune auto-examinarea? inseamna ca eu trebuie sa privesc cu atentie la propria mea inima si la viata mea personala pentru a aprecia in mod realist solemnitatea actului Sfintei Cine si a impartasirii cu suferintele lui Hristos!
d. inseamna ca eu trebuie sa fiu in randuiala cu Dumnezeu si cu oamenii, inainte de a lua parte la aceasta ceremonie solemna. Iata ceea ce trebuie sa facem pentru fi vrednici de implicatiile care deriva din acest serviciu sfant.
4. „Si asa trebuie sa manance” .
a. „Biblia nu spune, „si asa sa se abtina de la Cina Domnului” , cum procedeaza multi.
b. Cat de des am putut vedea pe unii in contemplatie adanca in timpul predicii cu privire la Cina Domnului, ca apoi sa plece de la slujba fara a mai participa.
c. Aceasta, fratii mei, constituie de doua ori o greseala a celor care refuza Cina Domnului: fata de Domnul si fata de ei insisi. inseamna a refuza o binecuvantare destinata fiecaruia dintre noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *