IMPORTANTA PARTICIPARII IN MOD REGULAT LA ACTUL SFINTEI CINE

A. „Trebuie numaidecat ca sarbatoarea care vine s-o fac in Ierusalim.”
1. Nu vom putea cunoaste niciodata, exact ce anume motiva graba lui Pavel de a ajunge la sarbatoarea Pastelui.
a. Primise nenumarate avertizari cu privire la faptul ca la Ierusalim il astepta un val de persecutii severe, initiate de iudei. – Fapte 20,22; 21,10-13.
b. Dar nimic nu-l putea retine de a merge si de a marturisi pentru Hristos, pe care il iubea – Fapte 21,13.
2. De asemenea si Isus Hristos isi manifesta in mod deosebit dorinta de a lua Pastele cu ucenicii Sai, mai inainte de patimile Sale: Luca 22,12-18.
B. Importanta participarii in mod regulat la actul Sfintei Cine
1. Cina Domnului reprezinta o sarbatoare:
a. Pastele din vechime, reprezentau intr-un anumit sens, un tip al Cinei Domnului.
b. Hristos este Pastele nostru – 1 Cor. 5,7.
c. Painea si vinul constituie simbolurile trupului Sau frant si al sangelui Sau varsat – Compara Matei 26,26-28; 1 Cor. 11,23-34.
2. Cina Domnului reprezinta o sarbatoare regala in cel mai adevarat sens al cuvantului:
a. A fost instituita de catre Regele slavei – Mat. 22,1; Ps. 24,7-10.
b. Este sarbatoarea dragostei din ceruri – Ioan 3,16; Gal. 2,20; Ioan 13,1-6.
c. Este sarbatoarea familiei crestine. – 1 Cor. 10,15.16; 11,22-23.
3. Ucenicii lui Hristos trebuie sa tina, orice ar interveni, aceasta sarbatoare:
a. Pentru ca Domnul porunceste lucrul acesta. – „Sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea” – 1 Cor. 11,24.
b. Constituie scutul celor credinciosi impotriva zilei judecatii.
c. Este o ceremonie cu caracter memorial care comemoreaza sacrificiul infinit al Stapanului.
d. Aceia care ocolesc cu prezenta lor acest serviciu divin nici nu-si dau seama ce binecuvantare pierd.
e. Daca ar avea in ei gandul lui Hristos, n-ar absenta niciodata de la serviciile Lui memoriale.
C. Cine trebuie sa ia parte la aceasta sarbatoare si cum trebuie sa procedeze?
1. Aceasta este o intrebare cu caracter pertinent:
a. Patru zeci de ani de slujire l-au convins pe acest autor de faptul ca exista multi membri in biserica care sunt in nestiinta cu privire la adevaratele implicatii ale acestei sarbatori.
b. Fiecare individ pentru care a murit Hristos trebuie ca, prin actul participarii, sa recunoasca ca Hristos a murit in locul sau.
c. Oricine isi declara credinta in rascumpararea adusa pentru pacatele noastre ar trebui sa fie un participant voios.
d. Toti cei care doresc ca pacatele sa le fie curatate de sangele lui Isus Hristos trebuie sa ia parte la aceasta randuiala solemna.
e. Oricine crede in apropiata revenire a Domnului nostru, va dori sa participe la randuielile din Casa Domnului.
f. A nu lua parte la masa Domnului inseamna a respinge, nu teoretic, ci practic porunca lui Dumnezeu.
2. Cum trebuie sa ne infatisam inaintea mesei Domnului?
a. in urma unei complete examinari! 1 Cor. 11,28; 2 Cor. 13,5.
b. Multumind cu smerenie Domnului nostru pentru sacrificiul infinit adus pentru noi. – Gal. 2,20.
c. in spiritul unei impacari depline in relatiile din cadrul fratietatii.
d. Printr-o despartire deplina de orice pacat cunoscut existent in viata noastra – Rom. 6,16-18; 1 t. 4,1-5.
e. in nadejdea ca acest serviciu divin se constituie intr-o reconsacrare a participantului fata de Dumnezeu, Cuvantul si cauza Lui.
f. in sfarsit, trebuie sa ne infatisam cu bucurie si multumire pentru a fi socotiti vrednici de a impartasi impreuna cu intreaga biserica nadejdea apropiatei reveniri a lui Isus Hristos, Domnul nostru.
3. Atunci, cand se va tine cont de aceste cateva sugestii imi exprim increderea:
a. Ca noi, ca si Stapanul, vom dori cu nerabdare sa ne impartasim de binecuvantarile sarbatorii.
b. infatisandu-ne astfel inaintea mesei Domnului vom incuraja si pe altii ca sa participe si ei la sarbatoarea Domnului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *