ADEVARATA INCHINARE

A. „Voi va inchinati la ce nu cunoasteti; Noi ne inchinam la ce cunoastem, caci mantuirea vine de la iudei.
    Dar vine ceasul, si acum a si venit, cand iNCHINaTORII ADEVaRAtI SE VOR iNCHINA TATaLUI
    iN DUH SI iN ADEVaR” – Ioan 4,22.23
1. Prin aceste cuvinte, Domnul Isus Hristos asaza intr-o lumina deosebita unul din adevarurile fundamentale ale Bibliei.
a. Merita o deosebita atentie faptul ca acest adevar fundamental a fost facut cunoscut unei Samaritence, al carei neam era urat de iudei.
b. Acest aspect arata in mod lamurit ca Dumnezeu nu este partinitor – Fapte 10,34.35.
c. Readuce din nou in atentie un mare adevar, si anume acela ca inaintea lui Dumnezeu toti pacatosii sunt la fel.
(1) Lumina si adevarul au fost puse la dispozitia tuturor – Apoc. 22,17.
(2) Deoarece acestea sunt mijloacele alese de Dumnezeu pentru a ne readuce inapoi la Sine – Ioan 8,31.32; 17,17.
2. Acesta este un element important pe care trebuie sa-l retinem, pe masura ce studiem subiectul privitor la adevarata inchinare.
a. in care adevarul reprezinta insasi temelia acestui act – 2 Tim. 2,19; 1 Cor. 3,10.11.
b. Scripturile reprezinta sursa / constituie – izvorul divin al adevarului – 2 Tim. 3,15-17; 2 Pet. 1,16-20.
B. Adevarata inchinare
1. inchinarea:
a. Webster defineste inchinarea ca pe „un act de cinstire a unei zeitati; omagiu si veneratie cu caracter religios” .
b. Cuvantul din care deriva acest termen este acela de „prosternare” , semnificatia de baza constand in actiunea cuiva de a se prosterna intr-o atitudine de rugaciune si adorare.
2. Trei aspecte principale se cuprind in actul inchinarii:
a. Descopera nevoia omului de a recunoaste si de a fi in legatura cu o putere superioara.
b. Constituie de asemenea o recunoastere din partea omului, a faptului ca a pacatuit si ca, din acest motiv, el cauta pacea inimii prin intermediul actului inchinarii.
c. Totodata poate fi inclusa aici si o recunoastere a faptului ca exista viata si dupa moarte.
Aceste aspecte, aflate in stransa legatura, exprima conceptul uzual cu privire la inchinare.
3. Temelia adevaratei inchinari:
a. Primul si cel mai important aspect in actul adevaratei inchinari este acela al unei aprecieri corecte privind caracterul lui Dumnezeu – Ps. 99,3; 111,9.
b. Acest aspect fundamental este descris in Biblie – Ioan 17,17; Dan. 10,21; 2 Tim. 3,15-17.
c. Hristos, Fiul lui Dumnezeu, a venit in aceasta lume, pentru a ne calauzi in actul inchinarii noastre inaintea adevaratului Dumnezeu.
d. Dumnezeu este Duh. Prin aceasta afirmatie Domnul nostru ne elibereaza de toate explicatiile eronate cu privire la Dumnezeu. El este o Fiinta, o Persoana; astfel il descrie Biblia – Gen. 1,26.27; Ex. 33,22.23; Num. 12,8.
C. Natura adevaratei inchinari
1. Natura si caracterul lui Dumnezeu implica cer din partea inchinatorului o natura sau un caracter asemanator:
a. „Dumnezeu este Duh; si cine se inchina Lui, trebuie sa I se inchine in duh si in adevar.
b. Curatia inimii depinde de cunoasterea si ascultarea de principiile adevarului – Mat. 22,29; 1 Pet. 1,22; Ioan 5,39; 8,32.
c. Spiritualitatea si adevarul sunt de nedespartit; unul reprezinta consecinta prezentei celuilalt. Acela care este cu adevarat o persoana spirituala, traieste dupa cuvantul adevarului – Rom. 7,14; Ioan 6,63; 2 Tim. 3,16.
2. Adevarata inchinare are ca temei curatia si sfintenia simtamintelor fata de Dumnezeu.
Exemple:
a. Hristos este exemplul nostru desavarsit – Mat. 3,17; Ioan 12,28.
b. Solomon in timpul perioadei copilariei lui constituie un exemplu in ceea ce priveste adevarata inchinare – 1 Regi 3,5-15; 8,10.11.
c. De asemenea Avraam este un exemplu edificator – Gen. 22,1-12.
d. Iacob este iarasi un alt exemplu – Gen. 28,1-15.
3. Binecuvantarile adevaratei inchinari:
a. Dumnezeu doreste astfel de inchinatori – Fapte 13,22; Gen. 12,1-6; Fapte 8,26-39.
b. Dumnezeu le va permite accesul in sfatul Sau – Gen. 18,17.
c. El ii va primi in slava – Gen. 5,22-24; Evr. 11,5; Apoc. 14,1-5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *